Om Youth Lättläst

Youth 2030 Movement är en förening.

Vi vill att alla unga människor ska vara med och bestämma i samhället.

 

Så här arbetar vi

Så här arbetar vi

Vi träffar unga på skolor,

på fritidsgårdar,

och på andra platser.

 

Vi arbetar i hela Sverige

för att unga människor

ska kunna säga vad de tycker,

och för att vuxna ska lyssna.

 

Vi utbildar politiker

och andra som bestämmer

om ungdomars rättigheter.

 

Vuxna måste bli bättre

på att lyssna på unga

och låta unga bestämma.

 

Rätten att rösta i val

Vi vill att unga ska få rösta

från 16 års ålder.

 

Som det är nu

får alla rösta

från 18 års ålder.

 

Vi tror att unga vet

vad som är bra

för de själva.

 

Vi tror också att unga vet

vad som behövs

på deras skolor,

där de bor,

och i hela samhället.

 

När unga är med och bestämmer

blir allt mer rättvist.

Verksamhetsberättelser

Bild på verksamhetsberättelse 2024

Regler FÖR BARNS TRYGGHET

De här reglerna beskriver
hur vi arbetar för att barn

är trygga på våra aktiviteter.

VILKA ÄR VI?

Youth 2030 Movement är en förening.

Vi jobbar för att barn och unga

ska vara med och bestämma.

Både personer och organisationer

kan bli medlemmar hos oss.